lördag 19 januari 2013

Les Misérables


Igår var det ÄNTLIGEN premiär för den helt fantastiska musikalen Les Misérables som film. Som jag har väntat på denna skapelse och byggt upp helt otroliga förväntningar och med lite oro över hur skådespelarna skulle klara av sången (speciellt Russel Crowe, de övriga har iaf varit med i ngn typ av musikal tidigare, eller hörts sjunga i ngt sammanhang). Jag kan bara säga att detta VAR en helt fantastisk film full med så mycket känslor att tårarna sprutade på mig flertal gånger och jag hade gåshud under hela filmen! Jag älskar dig Tom Hooper (regissören), som gjorde det svåra beslutet att skådespelarna skulle sjunga live i alla scener, precis det som behövs för att verkligen skapa alla känslor som denna historien ska ha! Tack!  

Ska kanske tilläggas att jag såg Les Mis tre gånger när den gick på Malmö Opera sist så som sagt förhoppningarna var skyhöga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar